Mávag Daimler Benz Magirus 26/30 fa tolólétra
2020. szeptember 25. 09:03
Ez a különleges tűzoltószer 1946-ig a fővárosban, majd 1955-ös „nyugdíjazásáig” Debrecenben állt szolgálatban.
1928-ban gyártott speciális tűzoltószer. Az alváz és a karosszéria egy része speciális bognár munkával fából készült. A létraszerkezet is fából készült, 30 méter hosszúra lehet kitolni kézi működtetéssel, amit az 1950-es években 4 bakkal egészítettek ki.
Az alváz RÁBA, a motor egy 7000 köbcentis Mercedes motor MÁVAG M 26. Eredeti faküllős tömörgumi kerekeit az 50-es években cserélték fújható gumisra.
A múlt század első felének jelentős tűzeseteinél közreműködött ez a különleges szer. 1929-ben a Károly körúti tetőtűznél, az Operaház, az Uránia színház, a Városháza tűzénél. 1946-ban a fővárosból Debrecenbe költözött, ahol 1955-ig állt szolgálatban.
MŰSZAKI ÉS TŰZOLTÁSTECHNIKAI ADATOK:
Alváz típusa: Mávag Daimler Benz
Motor: Daimler Benz
Hengerek száma: 4
Hengerek elrendezése: soros
Hengerűrtartalom: 7.000 cm³
Teljesítmény: 45/50 LE
Szállítható személyek száma: 2+2 fő
Hossza: 7.150 mm
Szélessége: 2.470 mm
Magassága: 2.970 mm
Össztömege: 15.000 kg
Sebességváltómű: 4+1 fokozatú
Tengelytáv: 4.300 mm
Kerékképlet: 2x2
Létraszerkezet: 30 m-es Magirus fa tolólétra